Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Úhrady včas a v poriadku, ako to má Karol rád

Karolove príhody so SuperFaktúrou #8

Úhrady včas a v poriadku, ako to má Karol rád

Karolovo podnikanie rastie. Noví klienti aj objednávky pribúdajú každým dňom. Jeho šišky sú obľúbené v každej dobrej kaviarni v meste, a už ho vďaka dobrej reklame a odporúčaniu objavili aj „cépéčkári“.  S objednávkami však pribúdajú však „papierovačky“. Nové a nové faktúry, zálohové pre nových zákazníkov, ostré faktúry pre tých overených. VIP zákazníci majú od Karola nastavenú dlhšiu dobu splatnosti, než iní. A úhrady prichádzajú na účet hala bala. Dá sa v tom vôbec vyznať?

Úhrady pod kontrolou

Zásadnou fíčurkou bolo pre Karola nastaviť si v SuperFaktúre automatické párovanie platieb z banky. Teraz, akonáhle mu prídu peniaze do banky, do SuperFaktúry sa z banky odošle notifikácia o pohybe na účte. Na jej základe sa podľa zhodného variabilného symbolu spáruje platba s faktúrou, a Karol hneď vidí, ktorá faktúra je uhradená – sama sa označí zeleným pásikom ako uhradená.

Ak sú náhodou klienti nepozorní – napríklad roztržitý Peťo, prevádzkar útulnej kaviarničky v meste –  a zaplatia faktúru bez variabilného symbolu, tak sa úhrada nespáruje. Avšak nakoľko Karol už používa vyšší balík SuperFaktúry, vie si takúto platbu dopárovať na jeden klik ručne. No ešteže tých “Peťov” nemá Karol veľa.

Keďže si Karol svojich zákazníkov váži a chce k nim byť milý a ústretový, tak sa im okamžite za platbu faktúry poďakuje e-mailom. Nie, nemusí kvôli tomu sedieť pri PC a odpisovať. Poďakovanie za neho automaticky po spárovaní úhrady k faktúre posiela sama SuperFaktúra.

A čo oneskorenci?

Niekedy sa stane, že sa klient pozabudne a nezaplatí faktúru načas. Karol sa už poučil, že to nie je dobre pre jeho cashflow. Za niečo predsa potrebuje nakúpiť materiál a vyplatiť účtovníčku. Ale aj na toto SuperFaktúra myslí za Karola. Keď sa blíži termín splatnosti, automaticky príde klientovi láskavá pripomienka na e-mail. Ak neprídu peniaze na účet vtedy, kedy majú, klient obdrží prvú upomienku. A následne ďalšiu… Karol si ich vie nastaviť až päť. Našťastie všetci oneskorenci svoje záväzky zvyčajne uhradia po tej prvej. Karol by mohol posielať upomienky aj esemeskou na mobil, čo je ešte efektívnejšie, ale zatiaľ mu to e-mailom stačí.

Viac o nastavení automatických správ (pripomienky, upomienky a poďakovania) v SuperFaktúre

Aby Karol vedel, čo sa deje, komu a kedy odišla aká správa, k tomu slúži v SuperFaktúre menu Inbox. Tam vidí všetky automatické správy, či boli alebo neboli z nejakého dôvodu odoslané, kedy, komu a akej faktúry sa to týka. Všetko prehľadné a na jednom mieste. Vidí tam aj to, kedy sa mu vystavila pravidelná faktúra (zopár takých si nastavil pre klientov, ktorí každý mesiac odoberajú vopred dohodnuté rovnaké množstvo šišiek).

Ak by Karol dosiahol vyšší obrat, v Inboxe sa mu takisto zobrazí upozornenie na zmenu na platiteľa DPH. Vtedy sa Karol bude musieť dohodnúť s účtovníčkou Ankou, aby preverila, či skutočne sa stáva Karol platiteľom DPH, a ak áno, tak by si potom vedel správne nastaviť SuperFaktúru. Ale to je už iný príbeh.

>> Všetky časti Karolových príhod so SuperFaktúrou <<

Pridať komentár