Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Nový stav faktúry „Nebude uhradená“

Nový stav faktúry „Nebude uhradená“

V podnikaní sa každý z nás môže ocitnúť v situácii, keď vystaví odberateľovi faktúru, ktorá mu už nebude uhradená. Niekedy sa jedná „iba“ o omeškanie úhrady (ako riešiť túto situáciu sme opísali v článku Ako na „platičov“ po dátume splatnosti). Inokedy môže ísť o závažnejšie dôvody, u ktorých už ani neočakávame, že bude faktúra uhradená (napríklad zánik firmy odberateľa, ukončenie živnosti, alebo úmrtie odberateľa a pod.)

Riešenie situácie má dve roviny. Jedná je účtovná – s tou vám, bohužiaľ, SuperFaktúra z pozície fakturačného systému nemá ako pomôcť a storno faktúry ostáva plne v kompetencii vášho účtovníka. Druhá rovina je evidenčná – táto faktúra sa vám totiž bude stále premietať v SuperFaktúre do očakávaného cash-flow a v zozname neuhradených faktúr (u ktorých ešte očakávate úhradu a pod.).

K faktúram so stavom  „Po splatnosti“ teda pribudlo nové tlačidlo „Nebude uhradená“.

Tlačidlo pre označenie faktúry za Nebude uhradená vo fakturačnom systéme SuperFaktúra

Následne takto označená faktúra získa rovnomenný status „Nebude uhradená“ a s jej úhradou sa nebude v odpovedajúcich prehľadoch ďalej počítať.

V prípade, že by nakoniec prišlo k vyriešeniu situácie a faktúra by mala byť dodatočne uhradená, na faktúrach s týmto stavom máte tlačidlo  „Znovu aktivovat“.

Tlačidlo pre deaktivovanie stavu faktúry nebude uhradená vo fakturačnom systéme

Prihláste sa na odber noviniek z blogu

Odhlásiť sa môžete kedykoľvek prostredníctvom odkazu v emaili.

2 komentáre

prečo tento stav https://www.superfaktura.sk/blog/novy-stav-faktury-nebude-uhradena/ už nevidím ?
Dobrý deň, faktúru je možné označiť stavom nebude uhradená až potom, čo je po splatnosti.

Pridať komentár