Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Evidencia služieb a tovaru – Cenník / Sklad

Evidencia služieb a tovaru – Cenník / Sklad

Nakoľko prvá verzia článku o Cenníku / Sklade v SuperFaktúre bola vydaná ešte v roku 2012, spravili sme jeho update a uviedli aktuálne informácie o tomto nástroji.

Pri fakturácii vašich služieb alebo predaného tovaru si nemusíte v hlave držať ceny. Vytvorte si v SuperFaktúre cenník, ktorý môže poslúžiť aj ako veľmi jednoduchý sklad. Z evidovaných položiek potom vytvoríte doklad raz dva.

Kde nájdem cenník / sklad

Správu cenníka nájdete v SuperFaktúre v karte Nástroje >> Cenník / Sklad

Nastroj cennik a sklad v SuperFakture
Nástroj Cenník / Sklad v SuperFaktúre

Využiť ho môžete v prípadoch, kedy si potrebujete jednoducho evidovať ceny za vaše služby alebo predávaný tovar, či potrebujete priebežne sledovať stav predaja jednotlivých skladových položiek.

Ako si vytvoriť cenník / zoznam skladových položiek

Máte niekoľko možnosti:

  • Položku si vytvoríte manuálne priamo v sklade / cenníku.
  • Položku vytvoríte cez evidenciu nákladu. Pri evidencii nákladu máte možnosť rozpísať náklad po položkách a zakúpený tovar rovno naskladniť aj spolu s nákupnou a predajnou cenou. Rozpísať náklad po položkách je možné vo vyšších balíkoch služieb.
  • Položky si nahráte cez hromadný import cez excel.
  • Prostredníctvom API (pridanie skladovej položky cez API).

Evidencia cenníkovej / skladovej položky

Pri vytváraní položky vyplníte jej názov a predajnú cenu, ktorá sa bude pri vytvorení dokladu so skladovou položkou zobrazovať na faktúre. Ak je potrebné, môžete uviesť aj nákupnú cenu, za ktorú ste tovar nakúpili u dodávateľa. Táto sa potom bude dopĺňať pri vytváraní nákladu s touto položkou.

Taktiež máte možnosť evidovať k položkám ďalšie informácie ako sú SKU (unikátne číslo skladovej položky), jednotka (napríklad kusy, alebo v prípade služieb hodiny a pod.), bližší popis položky, ktorý sa taktiež zobrazí na doklade alebo vlastnú internú poznámku k položke, ktorá sa na doklade nezobrazí a slúži len (ako je asi jasné) na interné účely.

Evidencia skladovej polozky v SuperFaktúre
Evidencia položky v Cenníku / Sklade

Pri evidovaní tovarových položiek si zároveň môžete zapnúť sledovanie stavu zásob na sklade. Uvediete aktuálny stav položky na sklade. Pri vystavení faktúry so sledovanou položkou sa následne odpočítajú aj stavy na sklade. Prípadne pri vystavení dobropisu, naopak, pripočítajú naspäť na sklad. Ktoré typy dokladov menia stav zásob skladovej položky si uvedieme nižšie.

V detaile položky, pri ktorej máte zapnuté sledovanie stavu zásob, budete vidieť aj tabuľku Históriu skladovej položky. Ide o detailnejšie záznamy o tom, ako, akými dokladmi a kedy sa menil stav položky.

historia polozky na sklade v SuperFakture
História položky v Cenníku / Sklade v SuperFaktúre

Doklady a práca s cenníkom / skladom

Pridať skladovú položku na doklad je jednoduché, stačí ak začnete písať prvých pár písmen z názvu, alebo kód položky (SKU) a SuperFaktúra ponúkne na výber vyhovujúce položky zo skladu.

Faktura a nasepkavac skladovej polozky v SuperFakture
Fakturačná položka – ponuka položky z Cenníku / Skladu

Uložením faktúry sa vybrané položky odpočítajú zo skladu. V prípade výmazu faktúry alebo vystavenia dobropisu na skladovú položku, sa naopak kusy vrátia späť na sklad.

Položku zo skladu vedia odpočítať, prípadne do skladu pripočítať, doklady typu:

  • dodací list
  • faktúra
  • dobropis
  • zaevidovaný náklad s prepojením na sklad

Vystavenie zálohovej faktúry, objednávky alebo cenovej ponuky so skladovou položkou nemá vplyv na stav skladových položiek.

Odpočítať položku zo skladu pri ktorej si evidujete stav zásob je možné nielen pri manuálnom vystavení faktúry, ale aj pri automatickom vystavení faktúry cez API z vášho eshopu. Podmienkou je, aby ste si pri danej položke v SuperFaktúre evidovali aj jedinečné SKU a toto SKU zasielali cez API aj v požiadavke na vystavenie faktúry. SuperFaktúra tak bude vedieť, z ktorej skladovej položky sa majú kusy odrátať a v akom množstve.

Vytvoriť doklad môžete aj priamo z cenníku / zoznamu skladových položiek. Stačí, ak si v zozname zaškrtnete, ktoré položky chcete dostať do dokladu. V ľavom hornom rohu zoznamu
sa aktivuje tlačidlo hromadného výberu tzv. multiselect.

Cennik / sklad v SuperFakture - praca s multislectom
Výber položiek v cenníku

Cez toto tlačidlo si jednoducho zvolíte, aký typ dokladu má SuperFaktúra z vybraných položiek vystaviť (ostrú faktúru / dodací list / prijatú či vystavenú objednávku / cenovú ponuku / náklad).

Cennik / sklad v SuperFakture - praca s multislectom
Vystavenie dokladu z vybraných položiek z cenníku / skladu

Naskladnenie tovaru cez evidenciu Nákladov

Používatelia SuperFaktúry s vyššími balíkmi majú pri evidencii nákladov (prijatých faktúr od dodávateľov a pod.) možnosť rozpísať evidovaný náklad aj po položkách. Takúto položku je potom možné naskladniť aj s jeho nákupnou cenou. A to buď ako novú skladovú položku, alebo ju prepojiť s už existujúcou skladovou položkou a teda len navýšiť stav už existujúcej skladovej položky.

Prepojenie nákladu a skladu
Prepojenie nákladu a skladu

Funkcionalitu cenníka / jednoduchého skladu nájdete aj v mobilnej aplikácii SuperFaktúry pre Android aj iOS zariadenia.

16 komentárov

Dobry den, chcela by som sa Vas opytat, ci v evidencii skladu je viditelny prijem tovaru s viazanim na termin prijmu a jeho predaj v ramci objednavky, alebo sklad eviduje len realnu aktualnu hodnotu poloziek? Vdaka
Dobrý deň, sklad v SuperFaktúre je len veľmi jednoduchý, dá sa tam evidovať počet kusov a predajná cena. Pri vystavovaní faktýru sa potom tieto položky do faktúry načítajú a odráta sa zo skladu ich počet.
Dobry den, rada by som sa informovala, či ste postúpili alebo predbežne plánujete uvedenie skladu aj s príjemkami, prípadne inými pokročilejšími funkciami. Bolo by možné príp. rátať s pomocou ean kódov, čítačiek ,ktorý by do skladu načítaval produkty? Vopred vďaka za odp. Pekny den!
Dobrý deň Lucia, smerom k plnohodnotnému skladu sme, bohužiaľ, nepokročili ani o kúsok :( Veľmi pravdepodobne to nestihneme ani do konca tohto roka.
Dobrý deň, ako ste sa pohli s druhou časťou skladu? Kedy bude možné robiť a tlačiť príjemky a výdajky? Bez nich je ďalej Váš produkt pre nás nevyužiteľný a budeme musieť prejsť na normálny účtovnícky program. Ďakujem za odpoveď
Dobrý deň, mrzí ma to, ale sklamem Vás. Minimálne najbližších 6 mesiacov rozšírenie skladu v pláne nemáme. Snažíme sa plánovať podľa toho, ako časté sú požiadavky klientov.
Dobry den, Da sa v sklade stornovat pohyb na sklade? Omylom som zadal dvakrát prijem jednej veci, vidim v exporte PRIJATE:2, ale zelana skutocnost je 1. História položky je vsak needitovatelna.
Dobrý deň, pohyb sa stornovať nedá, odporúčam Vám urobiť rovnaký pohyb s mínusovým znamienkom a do poznámky napísať "Oprava stavu", alebo niečo podobné.
Dobrý deň dá sa importovať existujúci skladový zásob?
Dobrý deň, automaticky sa importovať skladové položky nedajú, v prípade záujmu Vám to ale vieme spraviť "manuálne", je to však platená doplnková služba. Cenník nájdete tu: https://www.superfaktura.sk/cennik-doplnkovych-sluzieb/ Ak budete mať záujem, napíšte nám na info@superfaktura.sk
Bohužiaľ, v tomto smere sme sa zatiaľ nepohli, neviem vám povedať žiadne nové informácie.
Dobrý den, chcem sa opytat, ci uz viete priblizny termin vlozenia druhej verzii skladu, kedy planujete spustenie? Dakujem.
dobry den, chcem sa spytat ci je mozne vytvorit prijemku na sklad. nemyslim tym zalozenie skladovej karty s pociatocnym stavom ale prijemku pri nakupe tovaru na sklad ktory budeme dalej predavat.
Dobrý deň, príjemky budú až súčasťou ďalšej verzie skladu. Neviem vám ale v tejto chvíli povedať, kedy s ňou prídeme.
Dobry den, da sa vytlacit zo skladu zoznam, co sa mi tam prave nachadza? Ak hej, prosim, ako?
Sklad si mozete vyexportovat do Excelu cez "Nastroje->Export" a nasledne vytlacit.

Pridať komentár