Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Viac eshopov a jedna firma v SuperFaktúre

Viac eshopov a jedna firma v SuperFaktúre

Sem tam nám príde na zákaznícku podporu otázka, či je pre jednu firmu s viac eshopmi (všetky fakturujú pod rovnakým IČO) potrebné mať v SuperFaktúre zaregistrované firemné konto viackrát, a teda platiť si viac Prémiových balíkov, v ktorých je dostupné API. Odpoveď je – netreba. Zvládnete to aj s jedným kontom a Prémiovým balíkom pri dobrom nastavení.

Firma s viacerými e-shopmi

Napríklad:

  • Ste firma s eshopom, ktorá začala posiela tovar aj do zahraničia a rozhodli ste sa, že eshop prispôsobíte pre konkrétny trh a každý budete viesť na vlastnej doméne (slovenský trh obsluhujete cez doménu mojeshop.sk, český trh cez doménu mujeshop.cz a maďarský trh cez doménu onlineuzlet.hu).
  • Ste firma, ktorá predáva tovar z rôznych segmentov a pre každý segment máte zriadený vlastný eshop a vediete ho pod samostatným brandom (napr. kozmetické produkty predávate na inom eshope ako fitnes potreby a ebooky o zdravom životnom štýle na treťom).

Cez API nám viete zasielať, v akom číselníku sa má faktúra vystaviť, aký bankový účet na nej zobraziť, aké logo použiť, aké kontaktné údaje sa majú zobraziť v pätičke faktúry alebo aká URL adresa eshopu sa má zavolať pri označení faktúry za uhradenú.

Číselný rad

Povedzme, že ste firma, ktorá má tri eshopy a preto aj faktúry chcete pre každý jeden viesť pod vlastným číselným radom (minimálne kvôli lepšiemu prehľadu v účtovníctve). Preto pre každý eshop zvolíte odlišný formát číselníku (ukážka na obrázku nižšie)

Cesta v SuperFaktúre je cez Nastavenia >> Aplikácia >> Číselníky.
Pridajte si nový číselník a nastavte si jeho požadovaný formát. Po uložení sa zapíše do zoznamu číselníkov a bude mu pridelené jeho ID.

ID číselníkov v nastaveniach SuperFaktúry
Nastavenie číselníkov

Pri zasielaní požiadavky na vystavenie faktúry zašlite cez API sequence_id, v ktorom použijete ID vybraného číselníka. SuperFaktúra tak bude vedieť, v ktorom číselnom rade faktúru vystaviť.

V prípade, že tento údaj neposielate, SuperFaktúra vystaví faktúru do číselníku, ktorý máte označený ako Predvolený.

Bankový účet

Pokiaľ si vediete pre každý e-shop vlastný bankový účet, zadajte účty do SuperFaktúry cez Nastavenia >> Profil >> Bankové účty.

ID bankových účtov v nastaveniach SuperFaktúry
Nastavenie bankových účtov

Každý bankový účet dostane v SuperFaktúre svoje ID, ktoré zadáte v API requeste pre pole bank_accounts – SuperFaktúra potom bude vedieť, ktorý z vedených bankových účtov na faktúre vystavenej cez API zobraziť.

Pokiaľ v požiadavke neurčíte, ktorý bankový účet zobraziť, dostanú sa na faktúru všetky bankové účty pri ktorých máte v SuperFaktúre zaškrtnuté „Zobrazovať na dokladoch“.

Poznámka: ID bankového účtu sa v SuperFaktúre zobrazí len ak je v nastaveniach uložený viac ako jeden bankový účet.

Logo

Nahrajte si viac lôg v SuperFaktúre cez Nastavenia >> Profil >> Logo a podpis a SuperFaktúra zobrazí ID pridelené nahranému logu.

ID loga v nastaveniach SuperFaktúry
Nastavenie Logo a podpis

Do požiadavky na vystavenie faktúry cez API zašlite pre logo_id ID číslo loga, ktoré si želáte mať zobrazené na faktúre.

Ak ID loga nepošlete, SuperFaktúra použije na faktúre logo, ktoré máte označené ako Predvolené.

Pätička faktúry (vystavil/email/telefón/web)

Primárne sa tieto údaje pri vystavení faktúry prevezmú z nastavení vášho firemného Profilu a Používateľov v SuperFaktúre (závisí aj od toho, cez ktorého používateľa máte vytvorené API prepojenie). V prípade eshopov a prepojenia cez API to nemusí byť želané – každý eshop má predsa vlastný web alebo kontakt na osobu, ktorá rieši agendu daného brandu.

Cez API je možné posielať do SuperFaktúry všetky tieto 4 parametre:

  • kto faktúru vystavil (issued_by)
  • telefónny kontakt (issued_by_phone)
  • kontaktný email (issued_by_email)
  • web (issued_by_web)

Callback pri viacerých e-shopoch

Čo v prípade, ak máte viac eshopov a chcete, aby SuperFaktúra dala vedieť  konkrétnemu eshopu, že sa faktúra tohto eshopu označila v SuperFaktúre za uhradenú (prišla k nej platba)?

Pri vystavení faktúry z eshopu dokážete faktúre nastaviť cez API  callback_payment. Ide o URL, ktorú má SuperFaktúra automaticky zavolať po pridaní úhrady k tejto faktúre.
Callback payment v REST API dokumentácii
Callback payment v PHP-API klient

V praxi to vyzerá napríklad tak, že pri úhrade zálohovej faktúry za objednávku pleťovej masky SuperFaktúra zavolá URL do vášho eshopu s kozmetikou a nebude volať do eshopu, kde predávate fitnes potreby, ani do eshopu, kde predávate ebooky. Jednoducho bude klopať na správne dvere 😉

Či sa má callback_payment faktúry zavolať len pri automatickej úhrade faktúry alebo aj pri manuálnej úhrade faktúry, závisí od toho, aké checkboxy ste si zapli v nastavení Automatických správ (Nastavenia >>Aplikácia >>Automatické správy).

Tento callback naviazaný na faktúru má prednosť pred callbackom zadaným cez UI v SuperFaktúre. Teda v situácii, ak si nastavíte callback v SuperFaktúre a zároveň bude mať faktúra vlastný callback, tak sa pri úhrade zavolá iba callback z faktúry. Callback zadaný cez UI sa nezavolá. Ak (iná) faktúra nebude mať nastavený vlastný callback, tak sa zavolá callback zadaný cez UI.

Používam existujúci plugin

V prípade, že si API prepojenie so SuperFaktúrou nevytvárate namieru podľa našej API dokumentácie, ale používate niektoré z dostupných hotových prepojení, odporúčame si overiť priamo vo vašom plugine alebo u autora pluginu, či a ktoré z vyššie vymenovaných parametrov je možné v plugine nastaviť.

Čo sa týka pluginu SuperFaktúra pre WooCommerce, pluginu pre PrestaShopdoplnku pre Shoptet, za tie vám môžeme potvrdiť, že údaje o ID číselníku, ID bankového účtu, ID loga aj všetky štyri údaje pre pätičku faktúry si v nich nastaviť môžete. Callback payment naviazaný na faktúru podporuje plugin pre WooCommerce (od verzie 1.9.42).

Pridať komentár