Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Pokladnica v SuperFaktúre: evidujte svoje hotovostné príjmy a výdavky

Mnohí podnikatelia nepoužívajú pri svojom biznise len bankové prevody či napr. platby PayPalom alebo mobilom. Hotovostné toky sú prirodzenou súčasťou podnikania mnohých z nás. Ale treba priznať, že nie vždy v nich máme poriadok a často ani nevieme, aký je skutočný stav financií. Preto sme sa rozhodli zapracovať do SuperFaktúry nástroj na sledovanie hotovosti vo firme – je tu Pokladnica.

Pokladnicu nájdete na podstránke „Nástroje“. Čo všetko dokáže?

Eviduje príjmy a výdavky podnikateľa

Slúži teda predovšetkým samotnému podnikateľovi pre jeho prehľad vo vlastnom biznise. Nie je určená do oficiálneho účtovníctva – ak však podnikateľ dokáže evidovať príjmy a výdavky v správnom časovom slede a v správnych (resp. uznateľných sumách), môže jednotlivé pokladničné doklady v .pdf formáte použiť jeho účtovník. Pokladničné doklady vo formáte .pdf však môže použiť predovšetkým podnikateľ pri kontakte so svojimi odberateľmi a dodávateľmi. Výhodou je napríklad automatické zobrazenie údajov a napr. aj uvedenie mena používateľa v bunkách „Vyhotovil“ a „Schválil“, čím pokladničné doklady spĺňajú náležitosti účtovných dokladov.

Nielen jedna, ale viacero pokladníc

pokladnica SuperFaktura
Hlavná pokladňa v EUR a česká pokladňa CZK

Užívateľ môže v SuperFaktúre vytvoriť  viacero pokladníc – napr. jednu pre jednu prevádzku či aktivitu, druhú pre inú prevádzku/aktivitu. Viac pokladní je určite potrebné mať v prípade, ak v hotovosti pracujete s viacerými menami. Pre každú z pokladní je možné zadať samostatný formát číselného radu alebo pre všetky z nich použiť predvoledný formát PRRRRCCC a VRRRRCCC. Ak chcete využiť nový číselný rad pre novú pokladnicu, vytvorte ho v „Nastaveniach“„Číselníky“ – a to ešte pred vytvorením novej pokladne. Tento číselný rad priradíte k novej pokladnici pri jej vytváraní.

Jednoduché zadávanie položiek

pokladnica
Pridávanie pokladničného dokladu do SuperFaktúry

Zadávanie hotovostných príjmov a výdavkov je v pokladnici intuitívne: SuperFaktúra dopĺňa automaticky dátum a číslo podľa zvoleného formátu číselného radu. Položky „Suma“, „Prijaté od/Vydané komu“ (teda názov partnera či zamestnanca) a „Účel“ (Dotácia pokladnice, Dotácia účtu, Pôžička, Vrátenie pôžičky a pod.) doplní užívateľ sám. Nemusí to však robiť v prípade úhrad faktúr a nákladov vytvorených v SuperFaktúre:

Prepojenie s faktúrami a nákladmi

SuperFaktúra totiž prepája vaše vystavené faktúry resp. náklady s hotovostnými úhradami – nemusíte ich teda evidovať ručne. Pri zadávaní novej položky v pokladnici stačí v stĺpci „Súvisiaci doklad“ kliknúť na „Uhradiť“ a SuperFaktúra navrhne vybrať si buď „Vystavenú faktúru“ alebo „Náklad“ (ktorým môže byť buď dodávateľská faktúra alebo napr. predpis odvodov do zdravotnej poisťovne). Po vybratí danej faktúry či nákladu sa predvyplní celý riadok v pokladnici – teda „Suma“, „Prijaté od/Vydané komu“ a dokonca aj podrobný „Účel“. Táto úhrada sa rovnako označí v evidenciách „Faktúry“ či „Náklady“ – nie je teda potrebné pridávať úhradu ručne. Faktúra či náklad nemusí byť samozrejme uhradený v celej sume, ale iba čiastočne – užívateľ jednoducho prepíše sumu na reálne zaplatenú sumu. A samozrejme funguje to aj opačne: ak ku konkrétnej faktúre(nákladu) pridáte úhradu v hotovosti, v Pokladnici sa automaticky vytvorí pohyb so všetkými vyplnenými políčkami.

Veríme, že vám Pokladnica v SuperFaktúre pomôže udržať poriadok vo vašich financiách a vy budete vždy vedieť, akú hotovosť máte k dispozícii bez toho, aby ste sa museli pýtať vášho účtovníka. Aby si ju mohli vyskúšať naozaj všetci naši klienti, rozhodli sme sa ju nechať do konca roka vo všetkých balíčkoch služieb.

1 komentár

Super , teším sa.

Pridať komentár