Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

5 tipov ako na neplatičov

Stretol sa s tým už asi každý podnikateľ.
Práca odovzdaná, klient spokojný, no peniaze nikde.

Kde sa stala chyba? Ako čo najelegantnejšie vyriešiť túto situáciu?
Ponúkame vám našich 5 tipov ako zatočiť s neplatičmi, resp. ako polepšíť “platobných prokrastinátorov” 🙂

1. tip – 2x meraj a raz strihaj
Toto pravidlo neplatí len pre krajčírov, ale aj pre všetky profesie živnostníkov a podnikateľov. Ak pridlho čakáte na úhradu faktúry, skontrolujte si najprv fakturačné údaje a uistite sa, že ste uviedli správny dátum splatnosti aj bankový účet. Veď začínať sa má vždy od seba, až potom môžte zmeniť svet 🙂

2. tip – na peknú sa každý rád pozrie
Keď váš odberateľ obdrží kôpku faktúr (jedna ako druhá), asi sa nebude hnať otvárať obálky a uhrádzať ich. No peknej, farebnej obálke každý rád nahliadne “pod sukňu”. A ďalej to už poznáte – zamiluje sa a zaplatí všetko a rád 🙂
Aj preto poskytujeme našim užívateľom v prémiovom balíku službu farebnej tlače loga na obálky a faktúry. A keďže tlačíme aj na recyklovaný papier – pri platbe faktúr už naozaj nebude trpieť nikto – klient ani životné prostredie.

3. tip – poznámka vo faktúre
Poznámky si asi najlepšie pamätáme ešte zo školských čias. Či už to bola poznámka v žiackej knižke, alebo poznámka pod čiarou v diplomovej práci, vždy sa im prikladal veľký dôraz. Rovnako je to aj vo faktúrach. Ak máte klienta neplatiča, často pomôže aj poznámka o sankciách v prípade nedodržania dátumu splatnosti.
Poznámka môže mať rôzne formulácie – napr.:

V prípade oneskorenia úhrady fakturovanej sumy je poskytovateľ oprávnený účtovať zákazníkovi úrok z omeškania vo výške 0,05% z účtovanej sumy za deň oneskorenia.

alebo…

Výška úrokov z omeškania je dvojnásobok diskontnej sadzby určenej NBS.
Klient si tak rýchlo rozmyslí, či mu stojí za to, oneskoriť sa s úhradou.

4. tip – pozor na smutné oči
Dvihnite telefón, zavolajte klientovi a zistite, či obdržal faktúru a prečo sa omeškal s platbou. V prípade osobného stretnutia sa nenechajte citovo vydierať a všetky sľuby si dajte potvrdiť písomne. Ak vám sľúbia úhradu, vyžiadajte si presný dátum, aby ste vedeli, kedy ich znovu kontaktovať.

5. tip – uľahčite im život
Ukážte svoju silnú stránku. Empatia v podnikaní nie je na zahodenie. Uvedomte si, koľko nepríjemností čaká vášho klienta pri úhrade faktúry. Koľko času mu zaberie vyhľadanie podkladov na úhradu, prihlásenie sa do internet bankingu, stres zo zadávania bankových údajov a opätovnej kontroly či je všetko v poriadku… Uľahčite život vášmu neplatičovi a ponúknite mu možnosť online platby. Jedným kliknutím sa mu natiahnu všetky údaje a on bude môcť jednoducho potvrdiť platbu. Možno vďaka online platbám prestane posúvať túto nepríjemnú povinnosť pred sebou a začne platiť načas.

Nuž a bonusový tip na záver…
Pre obzvlášť nepolepšiteľných nečítačov emailov a nedvíhačov telefónov je tu naozaj už len posledná možnosť – zmaľujte im tvár!

3 komentáre

na tvrde kalibre neplatičov nepomahaju ani trestne oznamenia,pravnici,sudy,exekucia.Mali by im odobrať licenciu,vyrubať obrovsku pokutu a z nej vyrovnať všetky dlžoby,likvidaciou darebaka by prežili poctivy podnikatelia,
clanok pekny..ale akosi nepouzitelny..jedina dobra rada je, brat uhrady vyhradne predom...tam niesu neplatici :)
pekne sa to cita, ale zial realita v nasej krajine je ina... Moja zasada pry novych klientov - Zmluva o dielo a 50% sumy vopred, 50% po odovzdani diela. Tak odradite spekulantov. Akonahle zacne klient vymyslat, natahovat sa - ruky prec. Bude to robit aj pocas spoluprace.

Pridať komentár