Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Účtovníctvo a Superfaktúra, 1. diel – Úvod

Ahojte, ako sme už koncom minulého roka avizovali, rozšírime ponuku služieb cez Superfaktúru aj o vedenie účtovníctva. Kedže táto téma je pomerne rozsiahla, rozhodli sme sa rozdeliť ju na niekoľko menších častí. V tomto príspevku predstavíme základné princípy, ako bude celá služba fungovať po jej spustení.

Ako iste viete, Superfaktúra nie je účtovný software. Je to univerzálny pomocník pri vedení ekonomickej agendy, z ktorej následné Váš účtovník vypracuje potrebné výkazy, reporty, či daňové priznania. Nemáme v pláne zo Superfaktúry urobiť software pre účtovníctvo. Nejdeme konkurovať šikovným IT firmám, ktoré účtovné programy u nás vyvíjajú. A tiež nemáme v pláne liezť do kapusty účtovným firmám.

Čo teda v pláne máme? Chceme aby Superfaktúra bola jediným kontaktným miestom, cez ktoré si živnostník, či malá firma bude spravovať svoje podnikanie. A to nepochybne zahŕňa aj oblasť daní, miezd a účtovníctva. Kedže táto oblasť je nesmierne rozsiahla, vyžaduje si rozdielne prístupy, pre rôzne typy podnikateľov.

Služby preto budeme deliť medzi:

  • živnostníci uplatňujúci si paušálne výdavky
  • živnostníci s jednoduchým účtovníctvom, alebo zjednodušenou daňovou evidenciou
  • s.r.o.

Od tohto delenia bude závisieť štruktúra poskytovaných služieb a samozrejme aj cena. Podrobne každú skupinu rozoberieme v samostatných častiach tohto seriálu 🙂

Základný princíp je znázornený na hornom obrázku. Vy (klient) používate Superfaktúru na vystavovanie vyšlých faktúr, resp. i na evidenciu nákladov. Váš účtovník sa pripojí cez špeciálne chránený prístup na Superfaktúru a stiahne si Vaše dáta elektronicky do svojho účtovného programu.

V tomto programe ich spracuje a výstupy (výkazy, daňové priznania, a pod.) nahrá opäť elektronicky a automatizovane do Superfaktúry, resp. ihneď podá na príslušný úrad (elektronicky, alebo využitím hybridnej pošty Superfaktúry). Odpadá teda časovo najnáročnejšia časť práce Vášho účtovníka – dvojitá robota v podobe prepisovania dokladov.

Nie však každý má chuť si detailne evidovať náklady 🙂 Drží si ich napríklad doma v krabici a raz mesačne ich pošle svojej účtovníčke. Spôsobom riešenia evidencie nákladových dokladov a s tým súvisiaceho poradenstva („Čo si môžem dať do nákladov?“) budeme venovať samostatnú časť v tomto seriály.

Toľko na úvod. V ďalších častiach sa budeme venovať konkrétnym typom podnikateľov, rozboru poskytovaných služieb a samozrejme cien 🙂

3 komentáre

Kedy mozeme ocakavat zmeny?
Teda budú možné exporty do účtovníckych programov bez problémov? Konkrétne ma zaujíma Kros:) Vďaka za odpoveď.
Ano, vyladit exporty do dokonalosti je prvy a nevyhnutny krok. Programami od Krosu zaciname, kedze ich aj sami vyuzivame :)

Pridať komentár