Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Adresa a sídlo začínajúceho podnikateľa

Tak, založenie firmy by sme zvládli. Čo ďalej? Nasleduje adresa a sídlo.

Ako podnikateľ potrebujete oficiálnu adresu. Začínajúci podnikateľ zväčša nemá chuť investovať do predražených prenájmov, nakoľko nevie ako bude jeho biznis rentabilný. Tu sa naskytá riešenie v podobe domácej adresy alebo virtuálneho sídla. Virtuálne sídlo znamená adresu, na ktorej síce nesedíte, ale bude sa uvádzať v obchodnom, či živnostenskom registri, v administratívnych záležitostiach, na vizitkách, bude vám sem zasielaná pošta, atď. Virtuálne sídla zväčša bývajú „lukratívne“ nehnuteľnosti, ktoré by mali pôsobiť reprezentatívne a v určitých prípadoch majú výrazne pozitívny vplyv na uzavretie obchodu. Zároveň odpadá nebezpečie, ktoré teoreticky hrozí ak je vaším sídlom vaša domáca adresa. A najmä, nízke nájomné vám v začiatkoch biznisu môže pomôcť „prežiť“. Za oponou sa šepká, že najlepšie je zriadiť si virtuálne sídlo vo väčšom meste – je menšia pravdepodobnosť, že vám príde kontrola zo strany štátnych orgánov.

Ako si zriadiť také virtuálne sídlo?

Jednoducho, stačí vám internet (alebo Zlaté stránky) a pri hľadaní výrazu „virtuálne sídlo“ vyskočí množstvo možností a môžete vyberať podľa vašich požiadaviek. Rozhodujúcim faktorom je samozrejme aj cena, niekedy je však fajn, ak v rámci virtuálne sídla máte v cene aj doplnkové služby. Najčastejšie doplnkové služby sú:

  • prevzatie poštových zásielok
  • oznámenie o zásielkach emailom
  • skenovanie a odosielanie listov
  • prijímanie faxov
  • použitie rokovacej miestosti
  • ….

No ale odkiaľ mám skutočne pracovať?

No a teraz sa dostaneme aj k praktickej rovine. Teoretické sídlo by sme mali, ale kde budeme pracovať? Áno, jedným z riešení je pracovať doma, prípadne v zaprášenej garáži, či v kaviarni s pripojením na WiFi. Napríklad taká práca z domu je síce najlacnejším riešením, avšak veľakrát je neefektívna, ste izolovaní od zvyšku sveta, nesocializujete sa, nemáte motiváciu, ste ovplyvnený množstvom rušivých elementov a veľakrát sa stáva že neviete oddeliť prácu od súkromia. Oveľa lepším riešením pre začínajúcich podnikateľov je však využiť Coworkingové centrum. Ešte ste o takom nepočuli? Chyba.

Coworking predstavuje štýl práce a podnikania vo flexibilnom kancelárskom prostredí zdieľanom s ďalšími nezávislými pracovníkmi. Je to taktiež komunita nezávisle pracujúcich ľudí, ktorým spoločné priestory umožňujú zdieľať hodnoty, skúsenosti, nápady a profitovať zo synergického efektu, ktorý prináša sústredenie talentovaných pracovníkov na jednom mieste“. Túto „poučku“ sme získali z wikipédie, ale je viac než trefná. Coworkingové centrum vám za v podstate smiešne peniaze poskytne reálny priestor pre váš biznis (rozumej stôl a stoličku, internet, tlačiareň a zasadačku). Coworkingové služby nevyužívajú len začínajúce firmy, sú určené freelancerom, menším firmám, v takom coworkingovom centre nájdete naozaj rozličnú zmesku ľudí. Veľký vplyv to bude mať nielen na vašu psychiku a výkonnosť, ale aj na vašu sieť kontaktov a budúcich biznisov. Podeliť sa môžete o rady a skúsenosti, dozviete sa určite cenné informácie. Prenájom záleží od centra pre ktoré ste sa rozhodli, ale poväčšinou máte prístup do centra v pracovných dňoch, niektoré umožňujú aj prácu v noci, prípadne cez víkendy. Čo viac si začínajúci podnikateľ môže želať?

Startitup uverejnili perfektný článok s infografikou o výskytu coworkingových centrách na Slovensku, ak by ste nemali prehľad, teraz ho už určite mať budete.

Coworking_Slovensko_Updated_Martin

Zdroj: startitup.sk

Všetky diely seriálu:

  1. Zvoliť si živnosť alebo s.r.o?
  2. Adresa a sídlo
  3. Administratíva začínajúceho podnikateľa
  4. Začínajúci podnikateľ a fakturácia
  5. Ako skrotiť web a sociálne siete
  6. Ako zviditeľniť web o ktorom nik nevie 1/2
  7. Ako zviditeľniť web o ktorom nik nevie 2/2
  8. Publikovanie zaujímavého obsahu: prinesie vám viac zákazníkov? – 1/2
  9. Publikovanie zaujímavého obsahu: 11 typov content marketingu – 2/2
  10. Time management: ako s ním začať? – 1/2
  11. Time management: ako s ním začať? – 2/2
  12. Ako nájsť tých správnych zamestnancov

Pridať komentár