Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Ako nájsť tých správnych zamestnancov

V nasledujúcom blogposte, ktorý je pokračovaním seriálu určeného pre začínajúceho podnikateľa, si zhrnieme, aké sú vaše možnosti pri hľadaní spolupracovníkov, zamestnancov, jednoducho ľudí do tímu, ktorí vám majú pomôcť s biznisom, aj keď s takým hľadaním nemáte žiadne skúsenosti.

Dbajte na správny výber. Nájsť niekoho, kto spĺňa vaše predstavy, nie je až také ťažké. „Okrem toho, že ovláda Excel, pracuje aj s WordPressom, vie programovať v Jave, vyzná sa v MySql, má trojročnú prax, paráda….len keby sa nešpáral celý čas v tej osmičke, fuj!“. Áno, zažili sme všeličo… :-). Z odborných a aj našich skúseností treba brať ohľad nie len na skills, ale aj na to, či je naša „krvná skupina“. Je potrebné, aby ste si sadli aj ľudsky. Ľahšie spolu budete komunikovať, bude trvať kratšie, kým sa pochopíte, pôjdete rovnakým smerom a biznis bude pučať. Pri nesprávnom výbere hrozí dokonca riziko straty nemalej sumy peňazí, preto hľadanie ľudí neberte v žiadnom prípade na ľahkú váhu. A aké máte možnosti?

1. Pracovné portály

Vyhodenie inzeráty na zaužívané pracovné portály, ako napríklad Profesia, alebo Kariéra. Za pár minút jednoducho vyplníte formulár, do ktorého napíšte vaše požiadavky na nového človeka, zvolíte si dĺžku zobrazenia inzerátu, zaplatíte a hotovo. Už len čakáte na životopisy, triedite a vyberáte.

2. Sociálne siete

Existuje aj iná možnosť mimo zaužívaných portálov. Sú ňou sociálne siete. Napríklad sociálna sieť LinkedIn, ktorá je vytvorená čisto na pracovné účely. Okrem svojich životopisov si tu ľudia zverejňujú svoje doterajšie práce a výkony, referencie bývalých zamestnávateľov, či spolupracovníkov. Fungujú tu aj tzv. odporúčania. Napríklad mám známeho, ktorý aktuálne hľadá IT špecialistu a ja mu dám odporučenie na svojho ďalšieho známeho, ktorý sa rozumie IT a viem, že hľadá prácu.

Jednou z najväčších výhod LinkedIn je databáza ľudí, ktorí majú vyššiu kvalifikáciu. Nájdete tu ľudí vhodných predovšetkým na rôzne manažérske pozície, s rôznymi jazykovými, či počítačovými skills.

Facebook je síce taktiež sociálna sieť, ale oproti LinkedIn ju už používa väčšina ľudí. Preto postnutie inzerátu, obrázku, alebo textu zachytí väčšie množstvo ľudí, ale zároveň hrozí riziko, že ho nezachytia „tí správni“. Našťastie, na Facebooku sa dá všetko vyriešiť (samozrejme, peniazmi), preto viete váš hľadajúci post zamieriť a reklamovať presne na tých, ktorí si hľadajú prácu v tom konkrétnom prostredí.

3. InHiro

InHiro – pomáha firmám nájsť hrdinov. Je to pomerne nová možnosť, ako hľadať tých správnych ľudí. Pred časom s týmto start-upom prišli dvaja slovenskí IT-geekovia. InHiro umožňuje jednoduché vytvorenie pracovného inzerátu. Ten si potom firmy zdieľajú po vlastnej linke cez existujúcich zamestnancov a obchodné kontakty. V čom je to odlišné? Žiaden nudný a zdĺhavý text o vás, môžete predstaviť vašu firemnú kultúru, publikovať fotky súčasných zamestnancov, podrobne opísať pozíciu, či aké budú získané benefity. Najvhodnejšie pre malé a stredné firmy, vrátane začínajúcich podnikateľov!

4. JobAngels

Prezentujte svoju firmu, nechajte si urobiť parádne fotky a zvýšte tým šancu, že pracovať pre vás budú chcieť tí najlepší. V rámci mesačného predplatného na portáli jobangels.co získate okrem prezentácie aj možnosť zverejňovať pracovné ponuky. Pri každej z nich si vyberiete, akú províziu ste ochotní zaplatiť za získanie nového zamestanca. Služba JobAngels má vlastnú sieť spolupracujúcich agentov, za poplatok vám však pripravia aj kampaň na sociálnych sieťach na mieru.

Malá poznámka na záver – pomocou sociálnych sietí viete odlákať zamestnancov z konkurencie a prilákať ich k vám. Tí najlepší totiž nemajú dôvod klikať každý deň na pracovné portály. Preto sa k nim musíte dostať inou cestou. 

Všetky diely seriálu:

  1. Zvoliť si živnosť alebo s.r.o?
  2. Adresa a sídlo
  3. Administratíva začínajúceho podnikateľa
  4. Začínajúci podnikateľ a fakturácia
  5. Ako skrotiť web a sociálne siete
  6. Ako zviditeľniť web o ktorom nik nevie 1/2
  7. Ako zviditeľniť web o ktorom nik nevie 2/2
  8. Publikovanie zaujímavého obsahu: prinesie vám viac zákazníkov? – 1/2
  9. Publikovanie zaujímavého obsahu: 11 typov content marketingu – 2/2
  10. Time management: ako s ním začať? – 1/2
  11. Time management: ako s ním začať? – 2/2
  12. Ako nájsť tých správnych zamestnancov

Pridať komentár