Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Bezplatné účtovné poradenstvo pre používateľov SuperFaktúry

Každý klient SuperFaktúry so zakúpeným Štandardným alebo Prémiovým balíkom má nárok na chat s účtovným poradcom. Službu ponúkame v spolupráci s renomovanou spoločnosťou Consultare. Stačí nám napísať na live chat (v pracovné dni od 9:00 do 15:00) a my vás s účtovným poradcom z Consultare prepojíme. V prípade skúšobnej doby balíku táto služba nie je dostupná.

Čoho sa poradenstvo týka?

Účtovné poradenstvo sa týka výhradne otázok súvisiacich s problematikou vystavovania faktúr z účtovného ako aj daňového hľadiska. Cieľom je, aby ste svoje faktúry dokázali vystaviť v súlade s požiadavkami platnej legislatívy SR a EÚ. Otázky, ktoré súvisia s takýmto poradenstvom, sú napríklad:

  • Vystavujem faktúru za dodanie tovaru pre platiteľa DPH v ČR – má byť táto faktúra vystavená s DPH alebo bez DPH? Aké informácie majú byť na faktúre uvedené?
  • Vystavujem faktúru za stavebné práce pre bytové družstvo. Má byť táto faktúra vystavená s DPH alebo bez DPH?
  • Prijal som platbu pred dodaním tovaru alebo služby – mám povinnosť vystaviť faktúru?
  • Poskytujem IT služby českej spoločnosti, čo potrebujem k tomu, aby som mohol tieto služby fakturovať bez DPH?

Pre kvalifikovanú radu obdržanú v čo najkratšom čase je potrebné uviesť čo najpresnejšie informácie týkajúce sa vášho daného obchodného prípadu.

Čoho sa poradenstvo netýka?

Úlohou poradenstva nie je poskytnúť informácie súvisiace s daňovou uznateľnosťou nákladov pre živnostníkov alebo spoločnosti. Je to z toho dôvodu, že na zodpovedanie týchto otázok je potrebná znalosť vášho účtovníctva, ktorou poradca nedisponuje. V prípade potreby však spoločnosť Consultare dokáže poskytnúť možnosť poradiť sa s licencovaným daňovým poradcom. Ide však už o platenú službu v závislosti od náročnosti posudzovaných otázok, ktorá už ide mimo SuperFaktúry a rieši sa priamo so spoločnosťou Consultare.

O spoločnosti Consultare

Je to účtovná a poradenská spoločnosť, ktorá spája moderný prístup k účtovníctvu s tradíciou a skúsenosťami. Jej základom je skúsený tím, ktorý pôsobí v tejto oblasti už viac ako 20 rokov. Viac o spoločnosti >>

 

 

32 komentárov

Dobrý deň, zahraničný dodávateľ z Poľska nám vystavil faktúru z ich nesprávnym IČ DPH, vraj ich systém to neumožňuje opraviť, doťahujem sa s ním aby opravil uvedenú faktúru a uviedol správne údaje, kde my sme do kontrolných výkazov odviedli správne IČ DPH, čo v takom prípade, keď nám nepošle opravenú faktúru. Ďakujem
Na takéto situácie poučenie o vyplnení kontrolného výkazu - ako i mne známe zdroje či návody zo strany Finančnej správy - bohužiaľ nepamätalo. Hovorí akurát že "Uvádza sa IČ DPH dodávateľa uvedené na faktúre" - teda mali by ste podľa všetkého uviesť nesprávne IČ DPH. Môj tip: odporúčam na faktúre prepísať/doplniť správne IČ DPH podľa verejných registrov (alebo oznámené daným dodávateľom), doplniť o tom doklad (napr. screenshot) a toto správne IČ DPH na základe reality uviesť do kontrolného výkazu. V prípade problému (ktorý verím, že nebude) máte aspoň niečo.
Dobrý deň, potrebujem podať dodatočné daňové priznanie za roky 2013, 2014 a 2015...nemám s tým skúsenosti takže by som sa rada spýtala ako postupovať..? Vyplním tlačivo ako obvykle a zaoberám sa len oddielom VII alebo riešim ešte niečo iné? dakujem
Vypĺňate X. oddiel, kde ručne porovnávate suma z riadneho a dodatočného priznania, prípadne zohľadníte aj 2%.
Dobrý deň, na zaúčtovanie nákupu z aliexpressu (číny) stačí doklad o objednávke a k tomu priložiť doklad o zaplatení z banky? Nemusí to byť faktúra? ďakujem :)
Nemusí to byť vyslovene "faktúra". Potrebujete účtovný doklad, tj doklad, ktorý spĺňa náležitosti: kto, komu, čo, kedy a za čo. Čiže objednávka s takýmito záležitosťami by to podľa mňa mala spĺňať.
Dobrý deň. Som povinná podať daňové priznanie, keď som od 1.1.2016 do 13.6.2016 bola PN a od 14.6.2016 som bola na materskej a oba príjmy sú oslobodené od dane? Môj pracovný pomer bol ukončený k 31.10.2015 a od 28.10.2015 som bola PN. Môže si môj manžel uplatniť za rok 2016 nezdaniteľnú položkú na manželku, keď som poberala PN vo výške cca 550 eur a materskú vo výške cca 650 eur? Ďakujem za skorú odpoveď.
Daňové priznanie podať nemusíte - nemali ste totiž zdaniteľné príjmy. Manžel si na Vás môže uplatniť nezdaniteľnú časť, no jej sumu musí znížiť o výšku materskej a upraviť o počet mesiacov, na začiatku ktorých ste sa starali o dieťa - tj takto upravenú vydeliť 12-imi a vynásobiť 6-imi.
Dobrý deň, chcela spýtať či môžem uplatniť prohlášení na slevu poplatníka daně - momentálne som nezamestnaná a sama si platím zdravotné poistenie na Slovensku, predpokladám, že pri uplatnení tejto slevy je potrebné podať příští rok daňové priznanie, podotýkam že nemám IČO. A druhá otázka: v prípade, ak by som pracovala pre dvoch zamestnávateľov na DPP (prohlášení uplatním len u jedného) čo by bolo potrebné vykonať? Ďakujem za odpoveď.
Ak budete mať 2 zamestnávateľov, treba dať po skončení roka daňové priznanie (ak ste iba zamestnanec, tak typ A).
Dobrý deň prajem! Kupila som tovar z Číny cez Ebay a predavala som veci (mala som zivnost). Do uctovnictva mozem dať tie "faktury" z Číny a plus PayPal potvrdenie? Dakujem :)
Áno, plus prípadné clo, ak ste tedali podali colné vyhlásenie a platili clo
Dobrý deň, chcel by som sa spýtať či je možné aby dvaja szčo mohli dať do nákladov jednu vec. Príklad: kúpila sa sada náradia za 1500€. Zložíme sa na ňu po 750€ je možne rozdeliť bloček aby si to vedeli obaja dať do nákladov? Ďakukem za odpoveď
Rozdeliť bloček skôr nie, no môžete si danú časť navzájom prefakturovať.
Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o pomoc a vysvetlenie. Som študentka, mám 2 brigádnické zmluvy, v jednej som využila nezdaniteľnú čiastku. Nedávno som začala písať články pre internetový magazín. Zmluva je "Rámcová zmluva o dielo" podľa Autorského zákona (č.185/2015). Objednávateľ mi nezdaňuje príjem. Mám nevýhradnú licenciu a myslím si, že sa to považuje za aktívny príjem, a nie pasívny, keďže zhotovujem dielo na objednávku ("Zhotoviteľ sa zaväzuje, že pre Objednávateľa bude zhotovovať v rozsahu a za podmienok dojednaných v tejto zmluve články pre internetový časopis [ďalej ako "Dielo"] atď."). Moja otázka je, potrebujem si vybaviť DIČ na platenie daní? Budem musieť platiť zdravotnú a sociálnu poisťovňu? Keďže som študentom, ako to funguje v mojom prípade? Ďakujem za Vašu odpoveď a pomoc.
Áno, ak ide o aktívny príjem (čo teda pravdepodobne ide), treba sa registrovať (DIČ), rovnako aj na zdravotnej poisťovni. Podáte daňové priznanie, kde uvediete príjmy aj z brigád aj z autorrskej činnosti - vyčísli sa Vám prípadná daň (doplatok), a pravdepodobne aj zdravotné odvody, ktoré môžu byť v určitom prípade nižšie, akokeby ste boli SZČO neštudent
Dobry den som vlastníkom garaze od roku 2008 a chcem ju teraz tento rok predat..Od roku 2011 do konca roku 2013 bola oficialne v prenajme..ovplyvni to moju dan z predaja nehnutelnosti v ramci oslobodenia po 5 rokoch vlastnictva? dakujem
Keď ste ju mali zaradenú v obchodnom majetku, tak je oslobodená až po 5 rokoch od jej vyradenia z obchodného majetku, inak daň platíte.
Chcel by som sa informovať ako by som mal postupovať ak chcem objednávať tovar z číny (aliexpress) a následne ho predávať na E-shope. Čo sa týka spoločnosti tak to mám založenú s.r.o. čku, ktorá je neplatcom DPH. Mal by som byť platcom DPH ak chcem viesť takéto obchody so zahraničím? Ako sa to môže následne účtovať ? Čo ak mi dodávateľ nevystaví klasickú faktúru aká sa používa na Slovensku , môžem to potom nejako vydokladovať výpisom z účtu ? Vopred ďakujem za odpoveď.
To, že kupujete tovar z Číny, nie je dôvodom na to, aby ste sa stali platiteľom DPH alebo inak registrovali pre DPH. Na colnici Vám z nakúpeného tovaru dorubia DPH a prípadné clo a to je všetko - akurát to musíte vydokladovať tým čo máte: čínskym dokladom aj výpisom z účtu.
Dobrý večer. Vo firme som pracovala na dohodu o pracovnej činnosti od roku 2010 do 20.8.20015. Chcela som ich požiadať o ročné zúčtovanie dane za rok 2015 a dostala som odmietavú odpoveď. Ročné zúčtovanie mi nemôžu urobiť, pretože nie som už ich zamestnanec. Bolo ich odmietnutie v zmysle zákona, keď zákon pokutuje firmy, za nevybavenie žiadostí? Ďakujem
Zákon píše, že požiadať môžete posledného zamestnávateľa, u ktorého ste si uplatňovali nezdaniteľnú časť. Ale ak to aj neurobí, na Vašom mieste by som to dal dokopy v daňovom priznaní typu A.
Dobrý deň, som zamestnanec a začínam podnikať online v USA. Chcel by som začať so slovenskou živnosťou ale nie som si istý kedy ju založiť (aby som zbytočne neplatil zdravotné odvody). Mám teda dve otázky: 1) Kedy je nutné založiť živnosť? Stačí až keď budem mať vôbec nejaké príjmy? Predpokladám totiž, že minimálne prvé mesiace, možno rok, bude viac výdavkov ako príjmov (čiže štát zo mňa aj tak žiadne dane mať nebude). Nerád by som zaťažil svoj rozpočet ešte aj zdravotnými odvodmi alebo akýmikoľvek výdavkami, ktoré nie sú nutné. 2) Z predchádzajúcej otázky vyplýva - Môžem si do živnosti uplatniť výdavky na rozbeh podnikania (webhosting, výdaje na tovar, školenia...), ktoré boli pred založením živnosti? Ak áno, aké najstaršie môžu byť? Za odpoveď budem veľmi vďačný.
1. nuž oficiálne je potrebné založiť živnosť už keď vykonávate danú činnosť, bez ohľadu na príjmy. Taký je oficiálny výklad - možno to však dokážete skryť tak, že si živnosť založíte až nejakú dobu predtým, ako budete poberať príjmy. 2 Áno, keď napr. začnete živnosť v 11/2016, môžete si do daňových výdavkov uplatniť jednorazovo nákupy od 1.1.2015 (za splnenia podmienok pre daňové náklady samozrejme)
Ďakujem za odpoveď, teraz som zmätený, pretože už som sa stretol s dvomi názormi (vrátane Vášho), že je možné uplatniť výdavky, ktoré vznikli pred založením živnosti (dokonca 2 roky), a na druhej strane s dvomi názormi, že to nie je možné (jedine ak to boli výdavky priamo na založenie živnosti ako napr. kolky). Čím môže byť spôsobená taká rozdielnosť názorov? Rôznou interpretáciou zákona?
Presne tak, na akékoľvek pravidlo či situáciu môže mať v SR ktorýkoľvek účtovník/poradca rôzny názor - proste je to často napísané tak "všelijako". Konkrétne citujem daný paragraf 4 ods. 4 zákona o dani z príjmov: "(4) Výdavky vynaložené na zásoby a iné nevyhnutne vynaložené výdavky spojené so začatím činnosti vynaložené v kalendárnom roku, ktorý predchádzal roku, v ktorom daňovník s príjmami podľa § 6 začal túto činnosť vykonávať, sa zahrnú do základu dane, počnúc zdaňovacím obdobím, v ktorom začal túto činnosť vykonávať. "
Dobrý deň. Potreboval by poradiť. Rád by som poskytol sponzorský dar jednej neziskovej organizácií. Čo musím urobiť pre to, aby som to mohol spraviť normálne oficiálne. Čo musím spraviť preto, aby som si to mohol odpísať z daní ? Potrebujem k tomu aj nejakú zmluvu s tou danou neziskovkou ? Vopred ďakujem za odpoveď :)
Sponzoring ako taký je ako daňový výdavok za určitých podmienok možný len pre športové kluby. V iných prípadoch sa v praxi robí zmluva o reklame - teda sponzorský dar sa špecifikuje ako normálna platba za reklamu, ktorú poskytne (dokázateľne) neziskovka.
Dobry den, dali mi kontakt na vas vraj by ste vedeli poradit. Prosim Vas,rozmyslam o zalozeni neziskovky(NO) stym ze budem jediny majitel/riaditel ,ktory bude poberat minimalny plat popri existujucom zamestnani s tym , ze keby som bol prilis zaneprazdneny riadenim NO by som s existujucim zamestnanim skoncil. NO chcem zamerat na distribuciu/predaj/sluzby vsetkeho druhu od potravin, stavebnictva, stavebne prace,papiernictva drogerie... s minimalnym nadhodenim ceny aby boli pokryte len platy a naklady NO. Vyska platu by sa urcovala podla prieskumov napr.platy.sk,profesia.sk. NO by bola vlastne zamerana na zabezpecenie prace v chudobnejsich regionoch,s tym ze ak by sa darilo vytvori sa dalsie miesto. moja otazka je: 1) je nieco take mozne prevadzkovat? 2) je mozne sa uchadzat ako NO o statne zakazky a tendre(napriklad oprava ciest, logistika kancelarii...)?.tym vlastne by neboli straty v sedej ekonomike 3)ak minimalne odvody mi zo zaciatku z toho vyplivaju ak budem na zaciatku NO iba riaditel(tj jediny zamestnany, a popri zamestnani) 4) som automaticky platca DPH v tomto pripade pri malom obrate? 5)Moze neziskovka vykonavat obchodnu cinnost aj n eshope? 6)su nutne registracne pokladnice alebo len prijmove doklady/faktury pri malom zisku/obrate? 7) som zo zaciatku oslobodeny od dane a odvodov ak som zamestnany a riadim NO sucastne a nema zamestnancov? 8)Moze NO vlastnit naradia,auta, budovy pozemky? 9) moze byt NO vyrobna? 10) moze byt NO vlastnikom pripadne aj prenajimatelom polnohospodarskeho druzstva ? 11) Moze NO vykonavat obchodnu cinnost bez zisku s obchodnym subjekotm inej krajiny alebo inym statom 12)moze no vykonavat obchodnu cinnost s inym podnikatelskym subjekto sro,a.s. ... s minimalnym ziskom,pripadne ziadnym ziskom? 13) Mozem si poziadat o dotaciu od statu/mesta ?ak ano na aky organ sa obratit? 14) moze sa raz rocne minimalny zisk prerozdelit rovnym dielom na vsetkych zamestnancov tak aby nebol ziadny zaklad dane? 15) moze byt plat zamestnancov NO plavajuci v zavislosti od obratu-zisku 16)co v pripade ak NO vykazuje stratu? asi je toho vela, ospravedlnujemsa . a ak si na moje otazky najdete cas budem vam vdacny. ide mi vlastne o to zamestat co najviac nezamestnanych ludi na vychode Slovenska. dakujemvopred
Dobrý deň, teší ma, že sa na nás ľudia obracajú so žiadosťami o radu. Bohužiaľ Vás ale asi nepoteším, nevenujeme sa primárne neziskovým organizáciám, nevieme sa teda k Vašim otázkam vyjadriť. Budete sa musieť zrejme obrátiť na nejaké platené poradenstvo, môžem Vám napríklad odporučiť www.consultare.sk
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť. Vyhrala som auto, ale výhru chcem hneď na niekoho previesť. Budem platiť daň ja alebo tá osoba? Ďakujem za odpoveď.
Čo myslíte pod "výhru previesť?" Ak nejaký predaj alebo čosi podobné, daň a odvody platíte Vy - teda osoba, ktorá vyhrala. Aspoň podľa môjho výkladu.

Pridať komentár