Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Šikovné ťahy a užitočné finty vo fakturácii, daniach a podnikaní

GDPR: 10+1 najčastejších otázok a odpovedí (I. časť)

GDPR: 10+1 najčastejších otázok a odpovedí (I. časť)

25.05.2018 nadobudla účinnosť nová právna úprava v oblasti ochrany osobných údajov – jednak nariadenie GDPR, ako aj zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom a účinnom znení. Jednotlivým záležitostiam, ktoré sa vás môžu dotknúť, sme sa podrobne venovali v článkoch GDPR série. Vybrali sme pre vás 10+1 najčastejších otázok s odpoveďami. […]

Čítať celý článok »
GDPR: kontrola, úrad, pokuty

GDPR: kontrola, úrad, pokuty

Zmeny v ochrane osobných údajov účinné od 25.05.2018 boli od počiatku prezentované cez hrozbu pokút až do výšku 20 miliónov eur alebo pri podniku 4 % z celkového svetového ročného obratu (podľa toho, čo je vyššia suma). Ako to je v skutočnosti podľa GDPR s kontrolnou činnosťou Úradu na ochranu osobných údajov a s možnosťou […]

Čítať celý článok »
GDPR: Sprostredkovateľská zmluva – s kým ju musíte uzavrieť?

GDPR: Sprostredkovateľská zmluva – s kým ju musíte uzavrieť?

Sprostredkovateľské zmluvy: kto je skutočne sprostredkovateľom a s kým musíte uzavrieť zmluvu? Často dobrý rébus… Sprostredkovateľská zmluva medzi vami – t.j. prevádzkovateľom webstránky alebo majiteľom e-shopu a konkrétnym sprostredkovateľom – musí byť v písomnej podobe resp. v preukázateľnej elektronickej podobe. Bolo tomu tak pred GDPR a je tomu tak aj od 25. mája 2018. Je to […]

Čítať celý článok »
Povinná elektronická komunikácia SZČO s Finančnou správou od 1.7.2018: na koho a na čo sa vzťahuje?

Povinná elektronická komunikácia SZČO s Finančnou správou od 1.7.2018: na koho a na čo sa vzťahuje?

Ste živnostník a zvykli ste doteraz zasielať daňové priznanie poštou, alebo ho osobne odovzdali v podateľni? Od 1. júla 2018 sa už aj vás týka povinná elektronická komunikácia s Finančnou správou. Vyplýva vám z toho skôr či neskôr sa zaregistrovať a autorizovať na Portáli finančnej správy. Koho sa týka povinná elektronická komunikácia? Povinná elektronická komunikácia […]

Čítať celý článok »
GDPR: Administratíva prevádzkovateľa – čo je povinné a čo nie?

GDPR: Administratíva prevádzkovateľa – čo je povinné a čo nie?

Ak spracúvate osobné údaje vašich zákazníkov prostredníctvom informačných systémov (alebo aj mimo nich s tým cieľom, aby sa stali súčasťou informačných systémov) ste na účely GDPR prevádzkovateľom. V prípade problému – napr. únik dát, nedostatočné zabezpečenie osobných údajov proti hackerským útokom apod. – je hlavná zodpovednosť na vás. Bohužiaľ. Výhodou je zas, že povinnosť vypracovať bezpečnostný […]

Čítať celý článok »
GDPR a analýza správania zákazníkov

GDPR a analýza správania zákazníkov

Mnohí z vás využívajú cielenú reklamu na základe analýzy správania zákazníkov na webe. Údaje o charakteristickom správaní zákazníka získavate cez záznamy o ich činnosti pri prehliadaní webových stránok – cez tzv. webové logy a cez cookies. Hoci to môže odporovať logike, aj cookies a web logs sa od 25.05.2018 budú považovať za osobné údaje. Ako […]

Čítať celý článok »
GDPR: Právo na zabudnutie a ďalšie práva II.

GDPR: Právo na zabudnutie a ďalšie práva II.

V článku GDPR: Právo na zabudnutie a ďalšie práva I. sme si posvietili na povinnosť vymazať osobné údaje dotknutej osoby na základe jej žiadosti a v akých prípadoch máte túto povinnosť. Nič však nie je absolútne. A preto ani právo na výmaz si nebude môcť váš zákazník tvrdohlavo uplatňovať bez výnimiek a akýchkoľvek hraníc. Okrem […]

Čítať celý článok »
GDPR: právo na zabudnutie a ďalšie práva I.

GDPR: právo na zabudnutie a ďalšie práva I.

Niektorí z nás sa už stretli so situáciou, keď si chceli zrušiť profil na sociálnej sieti a narazili na 2-3 týždne trvajúci proces. Na konci tohto procesu profil obsahujúci fotky a údaje si naďalej veselo, hoci už nie verejne, existoval na serveroch poskytovateľa služieb sociálnej siete. Aby sa takým situáciám predchádzalo, GDPR zavádza od mája 2018 […]

Čítať celý článok »
GDPR: o čom všetkom informovať zákazníka?

GDPR: o čom všetkom informovať zákazníka?

Veľmi často nám kladiete otázku: O čom všetkom mám informovať pri spracúvaní osobných údajov podľa GDPR? Aké info o zákazníkovi mu mám na požiadanie v zmysle GDPR ukázať? Na tieto otázky si bližšie posvietime v treťom článku zo série GDPR. Tak poďme na vec! Typy osobných údajov o zákazníkovi podľa GDPR Náš strašiak GDPR pri […]

Čítať celý článok »
Kedy vystaviť doklad z ERP a kedy stačí iba príjmový doklad?

Kedy vystaviť doklad z ERP a kedy stačí iba príjmový doklad?

Niekedy nám predavač v obchode vydá doklad z registračky, inokedy zas dostaneme do ruky tlačivo zvané „Príjmový pokladničný doklad“. Aký je medzi nimi rozdiel alebo čo majú spoločné? A kedy musia podnikatelia vystaviť doklad z ERP a kedy zas nie? Po každom obchode/pohybe musí vzniknúť doklad Každý podnikateľ je po uskutočnení situácie, ktorú môžeme nazvať […]

Čítať celý článok »