Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Nie je od veci mať dobré kontakty

O Karolove fantastické šišky je veľký záujem. Messengery v jeho mobile neustále cengajú, telefón vyzváňa. Aj na e-maili sa to začína kopiť. Zákazníci sa len hrnú – tak to má byť. Karol trávi celé dni v pekárni a vymýšľa stále niečo nové, čím by klientov potešil. Po práci sa chce, samozrejme, venovať svojej frajerke a nie tráviť čas zdĺhavými papierovačkami.

Na administratívu veľa času nemá, ale zatiaľ si nezarobil dosť peňazí na to, aby si mohol najať asistentku. Preto musí robiť veci šikovne a efektívne. Už sa poučil, keď na začiatku nedodal tovar tam, kde mal, Sáre zabudol uplatniť dohodnutú zľavu a na dve objednávky zabudol úplne. Aj také veci sa v začiatkoch podnikania stávajú. Karol však už vie, že starostlivá evidencia klientov mu môže veľmi pomôcť.

Dôslednosť sa oplatí

Keď ho osloví nový zákazník, Karol si ho ihneď zaeviduje v časti Kontakty do adresára. Je to úplne jednoduché, nakoľko stačí zadať zopár písmen z názvu firmy a SuperFaktúra mu všetky potrebné údaje doplní z databázy. Karol si už len doplní e-mail, telefón a takisto sa mu osvedčilo uvádzať kontaktnú osobu. Keď odosiela faktúry priamo zo systému, hneď sa mu predvolí správny e-mail a nemusí ho nikde hľadať.

Na karte zákazníka si tiež vie zaznamenať, akú zľavu si s klientom dohodol, môže mu určiť individuálnu splatnosť faktúry alebo mu môže prideliť vlastný variabilný symbol. Vie si ku kontaktu pridať tiež poznámku – napríklad, že pán Kováč neobľubuje čokoládové šišky, alebo že pani Nováková pozabúda platiť načas (a tej aj pre istotu nastaví kratšiu dobu splatnosti faktúry.)

Ak si rýchlo potrebuje Karol pozrieť, čo už zákazníkovi fakturoval, stačí nazrieť do karty zákazníka “Súvisiace doklady”, kde vidí kompletný prehľad všetkých dokladov, ktoré na tohto zákazníka vystavil. Nájde tu okrem faktúr napríklad i dodacie listy.

Karol nemusí nosiť v hlave skutočne nič – ak sa potrebuje uistiť, čo sa kedy stalo alebo zmenilo u daného zákazníka, vie si pozrieť do histórie kontaktu. Je to veľmi pohodlné.

Dôveruj, ale preveruj

V hlavnom menu Kontaktov má Karol dokonalý prehľad, s kým má tú česť. Vďaka “smajlíkom” pri názve firmy vidí, či sa jedná o stabilnú spoločnosť, alebo by mal byť opatrnejší. Vidí, kto mu dobre (a veľa) platí, kto hradí faktúry načas a komu to trvá dlhšie.

Spravovať si kontakty v SuperFaktúre sa Karolovi tak zapáčilo, že sa rozhodol pridať si tam celý svoj starší adresár kontaktov, ktorý mal predtým iba v exceli. Venoval trošku času príprave správneho formátu dokumentu a na zopár klikov si nahral do systému všetky svoje kontakty.

Lebo mať dobré – a dobre manažované kontakty – sa vždy oplatí. Nielen Karolovi.

 

>> Všetky časti Karolových príhod so SuperFaktúrou <<

Pridať komentár