Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Šikovné ťahy a užitočné finty vo fakturácii, daniach a podnikaní

Dodávateľská faktúra nestačí. Treba aj doklad o úhrade

Niektoré z podnikateľských výdavkov je spracovať v účtovníctve či evidencii jednoduché – stačí bloček z registračnej pokladnice. Takýto nákup – uhradený v hotovosti alebo platobnou kartou – je v rámci zákonných možností daňovým výdavkom či podkladom preukazujúcim odpočítanie DPH. V niektorých prípadoch Vám dodávateľ dá podrobnejší, resp. rozsiahlejší doklad – faktúru. A k nej doklad […]

Čítať celý článok »

Prihláste sa na odber noviniek z blogu

Odhlásiť sa môžete kedykoľvek prostredníctvom odkazu v emaili.

Systém SEPA: povinný IBAN a ďalšie novinky pre platobný styk od februára 2014

Od 1. februára 2014 sa platobný styk slovenských občanov a podnikateľov bude realizovať v novom jednotnom systéme SEPA. Ide o pomerne revolučnú zmenu, ktorá bude pre bankových klientov znamenať rýchlejší platobný styk – po novom bude každá platba zrealizovaná do 1 pracovného dňa, bez ohľadu na to, či ide o platbu v rámci SR alebo […]

Čítať celý článok »

Ako riešiť nezaplatené faktúry

Všeobecným problémom živnostníkov, malých a stredných firiem je prípad, kedy klient faktúru nezaplatí. Faktúra vám tak zostane v systéme. Podobných prípadov je skutočne veľa. Než však faktúru „stornujete“, máte niekoľko možností ako dosiahnuť zaplatenie faktúry po splatnosti bez toho aby ste porušili zákon. Neustála urgencia dlžníka Jedna z možností, ako motivovať dlžníka k zaplateniu vašej […]

Čítať celý článok »

Novinka v SuperFaktúre: objednávka ako záväzná zmluva s klientom

Používame ju pri nákupe v e-shope či v kamennom obchode, a to nielen písomne, e-mailovo, telefonicky, elektronicky, ale aj ústne. Bez objednávky často nebýva obchod. Existuje niekoľko dôvodov, prečo objednávky používať a ako vám v tomto vie pomôcť SuperFaktúra. Objednávky bývajú v obchodnej praxi užitočným nástrojom s viacerými výhodami. Okrem iného: pre odberateľa znamená potvrdená […]

Čítať celý článok »

Naskenovaný podpis na faktúre – je v súlade so zákonom?

Jednou z funkcií Superfaktúry je možnosť pridať do faktúry vopred naskenovaný podpis fakturanta (prostredníctvom voľby „Nastavenia“ – „Logo a podpis“). Takúto hotovú faktúru je možné poslať odberateľovi (príp.jeho či svojmu účtovníkovi) emailom vo formáte .pdf. Šetrí sa tým čas potrebný na ručné podpisovanie a zasielanie poštou – táto funkcia podľa nás uľahčuje našim klientom každodenné […]

Čítať celý článok »

Do 20. októbra je potrebné podať súhrnný výkaz k DPH

Platitelia DPH sú za určitých okolností povinný okrem daňového priznania k DPH podávať tzv. súhrnný výkaz k DPH. Týka sa len tých podnikateľov, ktorí za určitých okolností dodávajú tovary a služby do krajín EÚ. Najbližším termínom je pritom už 20. október 2013. Konkrétne podáva výkaz podnikateľ v týchto prípadoch: ak dodá tovar oslobodený od DPH (v […]

Čítať celý článok »

Nedoplatok z ročného zúčtovania zdravotného poistenia 2012: ako ho uviesť v daňových výdavkoch

V priebehu leta až jesene vykonali zdravotné poisťovne živnostníkom a iným SZČO tzv. ročné zúčtovanie zdravotného poistenia. Zosumarizovali v ňom to, aké celkové zdravotné odvody podnikateľ zaplatiť mal, čo vo forme nedoplatkov zaplatil a výsledkom bol buď nedoplatok, preplatok alebo nula. Dnešný článok bude o tom, čo s nedoplatkom. Zaplatené odvody sú pre SZČO daňovým výdavkom. […]

Čítať celý článok »
Tlačítko PayPal na faktúre

Tlačítko PayPal na faktúre

Našim cieľom je pomôcť vám v podnikaní. Vieme, aké môže byť občas náročné primäť zákazníka k platbe. Keďže online úhrada cez PayPal by mohla platobnej morálke vašich zákazníkov dopomôcť, rozhodli sme sa implementovať do SuperFaktúry toto nové tlačítko. Veríme že táto funkcia bude pre vás na nezaplatenie 😉 Čo je PayPal? PayPal je celosvetovo využívaný […]

Čítať celý článok »

Faktúra súkromnej osobe – vystaviť alebo nie?

V jednom z predchádzajúcich článkov sme uviedli, že faktúru ako takú prikazuje vystaviť iba zákon DPH a iba firmám, registrovaným pre DPH. Súkromným osobám, ktoré nie sú podnikateľmi, platiteľ DPH pri predaji tovaru či služby vystaviť nemusí. Je teda potrebné selektovať zákazníkov na firemných a súkromných a podľa toho im vystaviť doklad? Má sa napríklad […]

Čítať celý článok »

Ako dostať do nákladov auto?

Automobil býva jedným asi z najčastejších daňových výdavkov. Ak jeho používanie na účely dosahovania príjmov dokáže firma či podnikateľ obhájiť, na výber má niekoľko spôsobov, ako na to: firemný automobil, resp. automobil zaradený do obchodného majetku – umožňuje uplatniť maximum daňových výdavkov. Môže ísť o automobil kúpený na firemné IČO, v prípade živnostníkov IČO podstatné […]

Čítať celý článok »