Skočiť na obsah
🕽 0948 881 081 (-) , FAQ

Šikovné ťahy a užitočné finty vo fakturácii, daniach a podnikaní

Výber loga na faktúre

Výber loga na faktúre

Jednou z najlepších funkcií SuperFaktúry je možnosť prepojiť ju s vaším e-shopom. Celý proces, od prijatia objednávky, cez kontrolu prijatia platby, až po vystavenie faktúry je zautomatizovaný a vy môžete ušetrený čas investovať do iných aktivít. Mnohí z vás majú e-shopov viacero, pričom všetky patria pod rovnakú spoločnosť (rovnaké IČO). Nebolo by fantastické, keby každá […]

Čítať celý článok »

Prihláste sa na odber noviniek z blogu

Odhlásiť sa môžete kedykoľvek prostredníctvom odkazu v emaili.

Daňové a odvodové tipy a rady

Každým rokom vzniká podnikateľom povinnosť vyplniť daňové priznanie. Každý rok však prináša určité zmeny v zákonoch a z toho vyplývajú aj nové povinnosti. V návale práce je niekedy tieto zmeny ťažké zaregistrovať. Kniha od autora Jozef Mihál s názvom Daňové a odvodové tipy a rady III. prináša nové a aktuálne informácie pre rok 2014. Aj v tomto roku nastalo mnoho […]

Čítať celý článok »

Fakturujem klientovi priebežne, pravidelne či vopred – ako na to?

Podnikateľ pracuje na dlhodobejšom projekte, ktorého realizácia trvá niekoľko mesiacov. Potrebuje však občas aj čosi priebežne vyfakturovať – napr. zálohu alebo čiastkové práce. Aj takéto situácie majú svoje daňové či účtovné pravidlá. Ako fakturovať? Dodávka trvajúca niekoľko mesiacov a čiastkové práce Prvou situáciou je, že podnikateľ fakturuje konkrétne a už vykonané čiastkové práce. Napríklad vytvára […]

Čítať celý článok »

Ako si vypočítať nové odvody do Sociálnej poisťovne

V minulotýždňovom článku sme napísali, že živnostníci a ostatné SZČO si od júla 2014 musia vypočítať novú sumu odvodov, ktoré budú platiť do Sociálnej poisťovne. Týka sa to tých, ktorí odvody platiť začínajú, ako aj tých, ktorí v platení pokračujú – nová suma závisí od výsledku z daňového priznania 2013. Svojpomocne počítať musia tohto roku […]

Čítať celý článok »

Daňová evidencia a SuperFaktúra – vieme pomôcť?

Daňová evidencia a SuperFaktúra Od januára 2014 sa akoby uvoľnili pravidlá pre používanie zjednodušenej daňovej evidencie v prípade SZČO. Pripomeňme si, že daňová evidencia je spôsob vedenia skutočných výdavkov – teda výdavkov, ktoré SZČO na svoje podnikanie vynaložila a považuje za výhodnejšie odpočítať si od svojich príjmov. Odpadáva tak povinnosť viesť jednoduché účtovníctvo, ktoré je […]

Čítať celý článok »

Naučte váš eshop pracovať bez vás

Čo všetko musíte urobiť, keď vám do eshopu príde nová objednávka? Skontrolovať platbu, vystaviť zálohovú alebo ostrú faktúru? Ako dlho musíte na platbu čakať? O koľko času týmto všetkých prichádzate? So SuperFaktúrou a online platbami viete celý proces uhradenia a vybavenia objednávky zautomatizovať a jediné, čo musíte urobiť, je odoslať tovar. Ak predávate digitálny obsah, […]

Čítať celý článok »

SuperFaktúra uľahčuje aj prácu s objednávkami vydanými dodávateľom

Objednávka je v obchodnej praxi akýmsi dokladom o záväzku odberateľa čosi si kúpiť, podkladom pre vystavenie faktúry či dokumentom, na základe ktorého je možné vymáhať prípadný dlh z nezaplatenej faktúry. Od minulého roka bolo možné v SuperFaktúre de facto vystaviť objednávku za klienta, evidovať ju a neskôr z nej vystaviť zálohovú či ostrú faktúru – […]

Čítať celý článok »

Ako oznámiť predĺženie lehoty na podanie daňového priznania

Každoročným štandardným termínom pre podanie daňového priznania k dani z príjmov – pre fyzické i právnické osoby – je 31. marec. Zákon však umožňuje tento termín posunúť na neskôr a daňové priznanie podať či daň z príjmov zaplatiť až o pár mesiacov. Po minuloročnej prestávke, keď bola táto možnosť obmedzená, je termín na podanie daňového […]

Čítať celý článok »

SuperFaktúra a kontrolný výkaz DPH

Od januára 2014 pribudol k povinnostiam každej firmy, ktorá je platiteľom DPH, nový výkaz – tzv. kontrolný výkaz. Ide o podrobný zoznam údajov z jednotlivých faktúr a dokladov, ktoré vstupujú do daňového priznania k DPH. Jeho skompletizovanie je však pomerne komplikované a náročné a – najmä – za každý preklep či nesprávny údaj bude podnikateľovi […]

Čítať celý článok »

Automatické načítavanie údajov obchodných partnerov, import faktúr do účtovníctva a zautomatizované predkontácie

Údaje o partnerovi, resp. klientovi patria na každú vystavenú faktúru, no nemali by ste ich uvádzať len tak „z brucha“. V praxi sa názov firmy, jej sídlo a ostatné identifikačné údaje uvádzajú v tvare, v akom sú zapísané v príslušných registroch – napr. obchodné spoločnosti v tvare uvedenom v obchodnom registri, živnostníci tak, ako sú […]

Čítať celý článok »