Dnes ubehol presne 1 rok od oficiálneho spustenia Superfaktúry a je preto čas na obzretie sa späť a malé zhodnotenie pokroku projektu.
Superfaktúra začala ako jednoduchý nástroj na tvorbu faktúr, hlavne pre živnostníkov. Avšak už po prvom mesiaci sme tušili, že nebudeme môcť ostať len pri tom. Na naše prekvapenie, Superfaktúru začalo využívať viac firiem (s.r.o.), ako samotných živnostníkov (v pomere asi 60:40). Zároveň sme na základe veľmi cennej spätnej väzby od našich prvých skalných používateľov zistili, že sa nebudeme môcť uspokojiť len s faktúrami.
Odklonili sme preto ďalší vývoj od pôvodného „fakturačného programu“ na smer súboru „nástrojov pre malých podnikateľov“. V tomto duchu je cieľovou stanicou Superfaktúry stať sa riadiacim panelom malej firmy – jednotným miestom, z ktorého sa bude viesť ekonomická agenda firmy, logistika, komunikácia s účtovníkom, právnikom, poštou, či štátnymi inštitúciami.
Postupne sme preto rozšírili sadu nástrojov hlavne o tieto novinky:
- hybridná pošta (možnosť poslať faktúru Slovenskou poštou)
- cenové ponuky, dodacie listy, príjmové pokladničné doklady, dobropisy, zálohové faktúry
- anglickú verziu faktúry
- cudzie meny
- opakujúce sa (periodické) faktúry
- správu nákladov firmy
- sklad
- párovanie faktúr a nákladov s bankovým výpisom
- daňové priznanie z dani príjmov fyz. osôb pre živnostníkov s paušálnymi výdavkami, resp. zjednodušenou daňovou evidenciou
- začali sme tlačiť logá na obálky odosielané hybridnou poštou
Zlomovým bodom bolo pridanie prémiového balíka služieb, pre tých najnáročnejších klientov, do ktorého sme zahrnuli najmä:
- API (rozhranie na online prepojenie Superfaktúry s externým systémom, napr. e-shopom)
- multi-user (možnosť mať pod jedným účtom viac používateľov)
- tlač obálok a faktúr vo farbe
- tagovanie faktúr a nákladov (napríklad podľa oddelení, projektov a pod.)
- možnosť definovať viacero číselných radov faktúr, zalohových faktúr a dobropisov
- automatické odosielanie opakujúcich sa faktúr
Samozrejme vývoj sa ani na minútu nezastavil a neustále pracujeme na novinkách a vylepšeniach. Konkrétne sa o pripravovaných novinkách môžete dočítať v článku Čo pre Vás chystáme ešte do konca roka 2012?
Ako sa nám darilo?
Často dostávame otázky, ako sa nášmu startupu darí, koľko máme používateľov, či rastieme podľa našich plánov. Tento odstavec by mal preto uspokojiť týchto zvedavcov. Ilustrovať vývoj Superfaktúry budeme na niekoľkých grafoch:
Rast počtu registrovaných používateľov:
K dnešnému dňu sa nám zaregistrovalo niečo vyše 2000 používateľov. Samozrejme, nie všetci Superfaktúru následne aj aktívne využívajú. Keďže nemáme žiaden program zadarmo, po mesiaci skúšobného členstva zdarma sa niektorým zdá 5 EUR mesačne priveľa.
Ďaľší graf ilustruje nárast tržieb za úhrady členských poplatkov SF:
Suma vyfakturovaná používateľmi SuperFaktúry
Posledný graf je náš najobľúbenejší a zobrazuje celkový nárast sumy, ktorú naši používatelia vyfakturovali svojim klientom. Za 12 mesiacov je to neuveriteľných 60 miliónov EUR.
Sme presvedčení, že sa rýchlo rastúci trend nezastaví a v ďalšom roku plánujeme minimálne zdvojnásobiť počet používateľov a tržieb. Držte nám (a Vám) palce!
Pridať komentár